ISIZ heeft een nieuwe naam!

Aanleiding
De naam ISIZ die wij altijd met trots hebben gebruikt heeft helaas een negatieve bijklank gekregen vanwege associaties met de terreurbeweging IS. Vanzelfsprekend distantiŽren wij ons van elke associatie met terreur en daarom hebben wij besloten per 1 maart 2016 als hetzelfde bedrijf maar met de nieuwe naam DataIM door te gaan.

Waarom DataIM
Al sinds 1998 houden wij ons bezig met het verzamelen, bewerken, koppelen en presenteren van data. Data zit in ons DNA en vanaf nu ook in onze naam. Verder staat DataIM ook voor de technische term Data In Motion. Deze term staat voor processen en analyse omtrent data die in beweging is: data die tussen verschillende systemen uitgewisseld wordt (CRM, vragenlijst, respondent, dashboard) en data waar realtime analyses op gedaan worden.

www.dataim.nl

uk flag spain flag nl flag

Toepassingen /

Concreet gebruik van diensten

Direct Feedback

Relevantie in uw onderzoek wordt steeds belangrijker, zowel voor u als voor de respondenten. Kunt u zich een week (of twee) na het bezoeken van een supermarkt nog herinneren hoe de producten er bij stonden? Of hoe u werd geholpen door het personeel? En welke muziek er werd gedraaid? Voor betrouwbare resultaten is het nodig om direct op de ervaring van de respondent te zitten. Dit kan bijvoorbeeld door middel van pushberichten (vereist toestemming), QR codes, Near Field Communication of de koppeling aan uw CRM systeem.

direct feedback

Online Community

Een online community is een plek waar mensen samenkomen. Vaak hebben deze mensen een gemeenschappelijk doel, welke kan variëren van het beantwoorden van vragen tot geïnspireerd worden, van brainstormen tot het in contact zijn met het merk en mede-fanaten. Deze community members kunnen zich vrij aanmelden of worden gericht uitgenodigd door de beheerder van de community. ISIZ bouwt voor vele klanten zo'n community omgeving met daarin variabele onderdelen. In ieder geval neemt ISIZ de uitnodiging, aanmelding, validatie, lay-out, persoonlijke panelpagina, vragenlijsten, terugkoppeling en opschoning uit handen. Daarnaast kan er naar wens een forum, dashboard, social media-functionaliteiten of een nieuwsitem worden toegevoegd.

online community

Closed Loop

Closed loop betekent letterlijk vertaald een 'gesloten circuit'. ISIZ doelt hiermee op op het feit dat er opvolging wordt gegeven aan antwoorden van respondenten. Het belangrijkste incentive voor respondenten is vaak opvolging, men wil namelijk dat er ook daadwerkelijk iets met hun tijd en moeite wordt gedaan. Merken zij dat dit niet het geval is, dan is de kans aanwezig dat zij een volgende keer niet meer deelnemen aan uw onderzoek. Dit geldt ook voor klanten en medewerkers. Door de SurveyAlerts applicatie wordt er automatisch een alert naar u gemaild wanneer een respondent een extreem (positief of negatief) antwoord geeft. U kunt hier dan op anticiperen en, wanneer zij hier toestemming voor hebben gegeven, contact opnemen met desbetreffende persoon. Pas wanneer u dit heeft afgehandeld verdwijnt het alert uit het systeem.

closed loop

Automatische rapportage

U wilt uw opdrachtgevers, eigen organisatie of respondenten een relevante en sprekende terugkoppeling voorschotelen waaruit kpi's, trends en inzichten te halen zijn. En u wilt dit op ieder moment gedurende het onderzoek met de realtime resultaten kunnen doen. Door vooraf aan het onderzoek te definiëren welke variabelen, filters, grafieken en opmaak u terug wilt zien kan ISIZ voor u deze automatische rapportage inrichten. Deze rapportage kan in de format naar uw keuze worden ingericht; u kunt kiezen voor een offline Word, PDF of Powerpoint rapportage, of voor een meer geavanceerde en online Survey Reporter of Kwaliteitsmonitor.

automatische rapportage

Online Self Assessments

Deze self assessments worden vaak ingezet door banken, verzekeraars of toetsingsbureaus. Het is een manier om bedrijven of afnemers te toetsen zonder fysiek langs te gaan. Door verplichte vragen en bestanden die men verplicht moet uploaden krijgt iedere deelnemers aan het einde van de Assessment een gepersonaliseerd advies. Op basis daarvan kan dan door de opdrachtgever actie worden ondernomen. ISIZ programmeert ook self assessments ten behoeve van recruitment. Dan is het een online test waaruit vaardigheden en competentie blijken voor een bepaald vakgebied.

online self assessments

Integratie met CRM systeem

De integratie van online oplossingen met CRM systemen levert een hoop interessante inzichten op. Dat is, wanneer de juiste koppelingen worden gemaakt. Omzetcijfers zijn nog waardevoller wanneer hier bijvoorbeeld de klanttevredenheid aan wordt gekoppeld. Een klanttevredenheidcijfers zijn nog waardevoller wanneer er ook een medewerkerstevredenheidcijfers aan wordt gekoppeld. ISIZ kan in ieder geval koppelingen maken met SAP, AFAS en Salesforce en in overleg ook met uw systeem.

integratie met CRM systeem

Klanttevredenheidsonderzoek

Uw klanttevredenheidsonderzoek is niet alleen noodzakelijk, maar functioneert ook direct als visitekaartje van uw organisatie. Al uw klanten krijgen onder ogen dus het moet altijd en overal werken, er verdomde mooi uitzien en qua inhoud vernieuwend en relevant zijn. Ook het gepersonaliseerd uitnodigen en verzamelen van de data kan ISIZ uit handen nemen zonder dat uw klant merkt dat het niet bij u vandaan komt.

klanttevredenheidsonderzoek

Online Brainstorm

Involver is een brainstormtool die kwalitatief en kwantitatief onderzoek met elkaar combineert. U legt een grote hoeveelheid deelnemers online een vraagstuk of probleem voor en laat de rest aan hen over. De deelnemer geeft zijn/haar mening, idee of oplossing, waarna hij/zij ook het idee of de oplossing van een aantal anderen beoordeelt. De beste beoordeelde ideëen blijven over, de slechtst beoordeelde ideëen verdwijnen uit de lijst. Gebruikte toepassingen zijn bijvoorbeeld; Wat is een passende slogan voor Merk X? Hoe kan de gemeente het beste stuk grond X inrichten? Wat kan het bestuur doen om het lidmaatschap bij Vereniging X nog leuker te maken? Wat zijn onderwerpen die u graag wilt terugzien bij Congres X? Het is hier van belang dat een eenduidige vraag wordt gesteld waar deelnemers hun fantasie bij moeten gebruiken.

Online Brainstorm

Medewerkertevredenheidsonderzoek

U wilt niet alleen tevreden klanten om u heen verzamelen, maar ook tevreden medewerkers. Uw medewerkers staan voor uw merk of visie en hebben vaak contact met uw klanten. Door regelmatig te toetsen waar zij mee bezig zijn en (on)tevreden over zijn houd je een vinger aan de pols. Ook kunt u in zo'n MTO uw medewerkers vragen naar hun ideëen voor nieuwe producten, diensten en acties. Ook bij een MTO is het belangrijk dat er opvolging wordt gegeven aan de uitkomsten.

Website onderzoek

Uw website is een belangrijk communicatiemiddel richting uw doelgroep. Vaak is het het eerste contactmoment en dient het dus als kennismaking met u als organisatie. Het is daarom belangrijk om door middel van een website onderzoek te onderzoeken en te onderbouwen of uw website voldoet aan de verwachtingen van uw doelgroep. Hierbij kunt u focussen op de bruikbaarheid van de inhoud, gebruiksvriendelijkheid en navigatie, look and feel en interactie. Een website onderzoek kan voor, tijdens of na het lanceren van een nieuwe website worden uitgevoerd. Nog beter zou zijn om dit voor, tijdens én na te doen. U kunt dit bijvoorbeeld doen via pre- en posttesting, AB-testing, associatie-methodieken, benchmarking of pop-ups.

Concept testing

Online concept testing is een kwantitatieve manier om de respons van de doelgroep te testen voordat een product of dienst op de markt gebracht wordt. Het kan ook als marketing tool worden gebruikt om een buzz en discussie te creëeren onder fans of grootgebruikers van een merk of product. Concepten kunnen bijvoorbeeld worden getest in online surveys, conjoint analyses, schappentesten, brainstormsessies of communities.